lørdag 30. mai 2009

Liljekonvall og sommerbryllup

Nyplukkede liljekonvaller satt pent opp til en frodig bukett til en frisk sommerbrud.


Dagen i dag, 30 mai er været strøkent, heldig for alle de flotte brudene der ute.
Gratulerer med dagen, spesiellt til "mine" bruder i dag.





Dette er en bukett jeg syns passer godt til en vintage-brud eller hvis du velger å gifte deg i bundad. Min tante giftet seg i Valdres sin brudebunad og valgte en liljekonvall-bukett.
Her er det jo uendelige muligheter hvordan man vil pynte buketten, enten med gullstoff under som vist her, sløyfebånd eller helt naturlig med bare grønt.

Valget er ditt, det er jo din dag!


Uskyld og behag er liljekonvallens symbolikk. Liljekonvallen er kjærlighetens blygeste blomst: Lykken kommer alltid tilbake sier den.

Med en liljekonvallbukett kan du si: "helt fra første gang jeg så deg, har jeg vært forelsket i deg"


Gir du bort en konvall til din venn sier du "jeg har en hemmelighet"

Gir du bort to konvaller så tenk deg om hvem som får den, da sier du nemlig "jeg vil ha et barn med deg"



3 kommentarer:

  1. Nå tenker jeg det brer seg en romantisk duft i kirken. :)

    SvarSlett
  2. De lukter jo helt nydelig. Det lukter liljekonvall på kjøla her enda :) Herlig!

    SvarSlett
  3. Så flotte begge to! Du er flink!

    SvarSlett